Бидэнтэй нэгдэх

Тод мэдээ

Замын хөдөлгөөний журамд анх удаа зөрчил гаргасан жолоочид сануулах арга хэмжээ авахаар тусгажээ

Огноо:

,

Сэтгүүлч:

Нийслэлийн ИТХ-ын ээлжит XVII хуралдаан 2023 оны хоёрдугаар сарын 06-ны өдөр боллоо. Хуралдааны эхэнд “Замын хөдөлгөөнийг зохицуулах хянан шалгах журам”-д нэмэлт өөрчлөлт оруулах асуудлыг хэлэлцлээ. Өнгөрсөн оны долдугаар сард Замын хөдөлгөөний удирдлагын төвд автомашин ачиж, шилжүүлэх, зөөвөрлөх чиг үүрэг шилжиж очсон бөгөөд тус газрын дарга С.Адъяасүрэн журмын өөрчлөлттэй холбоотой холбогдох танилцуулгыг хийлээ. Дээрх журмын өөрчлөлт нь иргэдийн санал дээр тулгуурласан гэдгийг тэрбээр тодотгосон юм.

2022 оны байдлаар нийт 120,459 автомашиныг зөөн шилжүүлэх хүсэлт ирүүлсэн бөгөөд, үүнээс 52636 автомашиныг журамлах арга хэмжээг авчээ. Харин тээврийн хэрэгслийн ачилттай холбоотойгоор иргэдээс 154 өргөдөл гомдол ирсний 20 нь ачилтын компаниас болж хохирсон талаар байсан аж. Мөн ачигчийн харилцаа, хандлагатай холбоотой гомдол болон орон сууцны голд болон эмнэлгийн гадаа байрлуулсан автомашиныг ачсан талаарх гомдол, санал хүсэлт тодорхой хувийг эзэлж байна. Журамд оруулж буй өөрчлөлтийн тухайд зөрчил гаргасан тээврийн хэрэгслийн жолооч, өмчлөгчийг зарлан, дуудан ирүүлэх бөгөөд анх удаа зөрчил гаргасан жолоочид сануулах арга хэмжээ авахаар тусгажээ.

Харин зөрчлийг тухайн жилд давтан гаргасан жолооч, эцсийн өмчлөгчийг мөн зарлан дуудуулж, цахимаар шийтгэн, зөрчлийг арилгуулна. Харин тухайн жилд 3 дахь удаа гаргасан бол цахимаар шийтгэл ногдуулж, тээврийн хэрэгслийг зөөн шилжүүлэх бөгөөд, үүнтэй холбоотой зохих төлбөрийг төлүүлэхээр тусгажээ. Замын удирдлагын төв нь зөөх, шилжүүлэхтэй холбоотой фото зураг болон видео бичлэгийг хүлээн авч, нэгдсэн удирдлагаар хангаж ажиллана. Журамд шинээр оруулж буй заалт нь тухайн жилд 4 болон түүнээс дээш зөрчил гаргасан тээврийн хэрэгслийн жолоочид цахимаар шийтгэл оногдуулж, тээврийн хэрэгслийг зөөж шилжүүлэх, үндсэн төлбөрийг хоёр дахин нэмэгдүүлж төлөхөөр оруулжээ. Мөн зөрчил гаргасан тээврийн хэрэгслийг шилжүүлэхийн өмнө болон шилжүүлэхээр бэлтгэж байх үед жолооч ирсэн эсэх нь тухайн тээврийн хэрэгслийг зөөж шилжүүлэхгүй байх үндэслэл болохгүй аж. Зөрчлийг бүртгэлийн мэдээллийн санд бүртгэх бөгөөд түр саатуулах хашаанаас тээврийн хэрэгслийг гаргахад бусад зөрчлийг арилгуулсан байх зэрэг саналыг давхар оруулжээ.

Хэлэлцэж буй асуудалтай холбогдуулан төлөөлөгчид асуулт тавьж, саналаа хэлсэн юм. 

П.Ганзориг:

Бид зохицуулалтад хэт механикаар хандаж байна. Ачилтын үйл ажиллагаа явуулж буй 15 компанийн ажилтнуудын цалин авах хөшүүрэг нь аль болох олон машин ачих юм. Тиймдээ ч жолоочоос машиныг нь булааж аваад чирээд явах, тээврийн хэрэгслийг дотор нь байсан хүүхэд, амьтантай хамт ачих зэрэг зөрчил гарсан.  Тиймээс энэ журмын өөрчлөлтийн бодлого нь дээрх байдлыг газар дээрээ хэрхэн шийдэх вэ гэдэг чухал. 

С.Адъяасүрэн:

Гол маргааны үндэс нь Ганзориг төлөөлөгчийн хэлж байгаа санал юм. Тиймээс журмын өөрчлөлтийн санал ч ийшээ чиглэсэн. Журамд орсон агуулга нь сануулах, торгох, эзэнд нь мэдэгдэх, дуудах  зэрэг байгаа учир маргах асуудал үүсэхгүй. Гурав дахь удаа зөрчил гаргасан жолоочийн хувьд маргах нөхцөл үүсэхгүй. Ачина, эсвэл газар дээр нь торгуулийнхаа 50 хувийг төлөөд ачуулахгүй байх гэсэн зохицуулалтыг оруулж ирж байгаа юм. Иргэд ч  ийм саналтай байна. 

Д.Пүрэвдаваа:

Журмыг өөрчилснөөр одоо байгаа үзүүлэлтийг тийм хэмжээнд өөрчилж, сайжруулна гэсэн статистик мэдээлэл өгөх ёстой. 3-аас доошгүй удаа мессеж бичээд, зарлан дуудаад ирэхгүй бол тээврийн хэрэгслийг ачиж, чирнэ гэж байна. Зарлан дуудсаны дараа ямар хугацаанд тээврийн хэрэгслийн жолооч, өмчлөгчийг хүлээх вэ гэдгээ тодорхой болгох шаардлагатай. 

Д.Гантулга:

Иргэдийг мэдээллээр хангаж, хариуцлагатай байх ёстой талаар нөлөөллийн ажил хийх ёстой. Нийгэмшсэн орчин үеийн хотод ажиллах гэж байгаа бол нийслэлийн иргэд ч гэсэн хариуцлагатай байх ёстой. Журмын өөрчлөлтийн агуулгад энэ талаар оруулсан учраас зарчмын хувьд дэмжиж байна. 

Б.Сүхбаатар:

Нийслэлийн замын хөдөлгөөнд үүссэн асуудлын хамгийн том шалтгаан нь замбараагүй барилга, хот төлөвлөлтийн алдаанаас болсон. Түгжрэл зөвхөн хотын төв, Яармагийн асуудал байхаа болисон. Энэ бүгдийг бий болгож, хариуцлагагүй болгосон эрх бүхий албан тушаалтанд хариуцлага тооцох хэрэгтэй. Хоёрдугаарт ачиж, зөөвөрлөх ажлыг дүүргүүдэд хариуцуулмаар байна. Дүүргийнхээ хаана илүү түгжирч, замбараагүй машин байрлуулж байгаа асуудлыг шийдвэрлэх зохион байгуулалтыг Засаг дарга нарт нь өгөх хэрэгтэй. Мөн уг үйл ажиллагаанаас бүрдсэн орлогын тодорхой хувийг дүүргүүдэд олговол илүү үр дүнтэй ажиллах болно. 

Н.Баярмөнх:

Эмнэлэг, сургууль руу түр орсон яарч, сандарсан хүмүүсийн машиныг ачсанаас үүдэлтэй маргаан гарч байна. Эмнэлгийн гадаа байрлуулсан машиныг ачихгүй гээд заачихвал тэр эмнэлгийн гадаа дүүрэн машин бөөгнөрнө. Хүний амьдралд тохиолдох л асуудал учраас онцгой шаардлага гарсан, сандарсан үед ямар арга хэмжээ авах вэ гэдгээ тодорхой журамлах хэрэгтэй. 

Ү.Оюунзул:

Энэ журамтай холбоотойгоор ачих, чирэх үйл ажиллагаа явуулж байгаа 15 компани болон иргэдэд таниулж, сурталчлах ажлаа сайн хийх хэрэгтэй. 

Б.Мөнхцэцэг:

Машин ачилт замын хөдөлгөөний түгжрэлийг бууруулахад хэр нөлөө үзүүлж байна вэ. Мөн энэ 15 байгууллагыг ямар сонгон шалгаруулалтаар тодруулж, ачиж, чирэх үйл ажиллагаа явуулах зөвшөөрлийг олгож байгаа вэ. Дээрх компаниуд зөвхөн бизнес гэдэг талаас нь асуудалд хандаж, иргэдийн тээврийн хэрэгслийг чирж, ачихдаа төвлөрч байгаагаас биш замын хөдөлгөөний зөрчлийг арилгуулах, соён гэгээрүүлэх чиглэлд ажил хийхгүй байна.  

Ч.Раднаабазар:

Ачиж, чирэх үйл ажиллагаа явуулдаг аж ахуйн нэгжүүд хүний машиныг хаана, аль хашаанд аваачиж журамласан талаарх мэдээллийг иргэдэд өгдөггүй. Иргэн тээврийн хэрэгслээ хаанаас авахаа мэддэггүй байдлыг засаж, цахимаар бүрэн дүүрэн мэдээлэл авах боломжоорр хангах ёстой.

Б.Нэргүй:

Энэ журмаар нийслэл Улаанбаатар хот зөвхөн зөрчил гаргадаг хүмүүсийн эрхэнд багтаж амьдрах байдал руу орж байна. Нэг удаа сануулна…гэдэг журам ямар учиртай юм бэ. Бүх хүн машинаа “Нэг удаадаа” гээд зам дээр орхих нь байна. Гэтэл зөрчил гаргадаггүй 500 мянган жолоочийн эрхийг хэн хангах юм бэ. Энэ журмын төсөл, тэр дундаа 9.12.1 заалтыг хасах саналыг гаргаж байна. 

Ийнхүү төлөөлөгчид саналаа хэлсний дараа Замын хөдөлгөөн зохицуулах, хянан шалгах журамд оруулах нэмэлт, өөрчлөлтөд тусгах төлөөлөгчдийн болон иргэдийн саналуудыг нэгтгэн, тэмдэглэл гаргаж, Хууль зүй, дотод хэргийн сайдад хүргүүлэхээр боллоо.

Эх сурвалж: Нийслэлийн ИТХ-ын ХМТ
Дэлгэрэнгүй унших
АНХААРУУЛГА: УИХ-ын 2024 оны ээлжит сонгуулийн хуулийн холбогдох заалтын хүрээнд тус сайтын сэтгэгдэл хэсгийг түр хугацаанд хаасан болно.

Тод мэдээ

Монос, Офицер, МИТС-ийн уулзваруудын загвар зураг батлагджээ

Огноо:

,

“Улаанбаатар хотыг 2020 он хүртэл хөгжүүлэх ерөнхий төлөвлөгөөний тодотгол, 2030 он хүртэл хөгжүүлэх хөгжлийн чиг хандлага” болон Монгол Улсын урт хугацааны хөгжлийн бодлогын баримт бичиг “Алсын хараа 2050”-т нийслэлийн авто замын сүлжээг сайжруулах зорилгоор “Олон түвшний уулзвар” төслийг хэрэгжүүлэхээр тусгасан. Энэ хүрээнд уулзваруудын нэвтрэх чадварыг нэмэгдүүлэхийн тулд ачаалал ихтэй байршлуудад олон түвшний уулзварыг байгуулахаар төлөвлөсөн.

Тус төслийг Нийслэлийн замын хөгжлийн газар хариуцан ажиллаж буй. Уулзваруудын нэвтрэх чадварыг сайжруулах хүрээнд тус газраас Монос, МИТС, Офицеруудын ордны тойрог, ХУД-ын 23-р хороо НЗДТГ-ын ард Наадамчдын замд явган хүний гүүрэн гарц, БЗД 42-р хороо Нарт хотхоны зүүн далан дээр гүүрэн байгууламж гэсэн таван байршилд ажлын даалгавар шинэчлэн батлуулаад байна.

Үүнээс Монос, Офицер, МИТС-ийн уулзваруудын загвар зураг батлагдсан бол өөрчлөгдсөн байршил болох Нарт хотхоны зүүн далангийн гүүрэн байгууламжийн загвар зургийг боловсруулан дуусч зөвшилцөх шатандаа явж байна. Наадамчдын замд явган хүний гүүрэн гарцын загвар зураг боловсруулах ажил үргэлжилж байгаа юм. Мөн инженерийн шугам сүлжээний асуудлыг холбогдох байгууллагууд руу техникийн нөхцөл хүссэн албан бичиг болон холбогдох материалуудыг хүргүүлэн хүлээгдэж байна. Нарийвчилсан зураг төслийн ажил 35%-тай үргэлжилж байгаа аж.

Төсөл хэрэгжүүлснээр Улаанбаатар хотын авто замын хөдөлгөөний дундаж хурд 18.3 хувиар нэмэгдэх судалгаа гарсан. Түүнчлэн автомашины урсгалыг хөнгөвчлөх, нийслэлчүүдийн цагийн хэмнэлт, ажлын бүтээмжид эерэг нөлөө үзүүлж, хотын эдийн засгийн идэвхжлийг бодитойгоор нэмэгдүүлэх стратегийн ач холбогдолтой.

Дэлгэрэнгүй унших

Тод мэдээ

Айл өрх, ААН-ийн яндангаас гарах утааг дрон ашиглан хянах туршилт хийж байна

Огноо:

,

Монгол Улсын Засгийн газрын 2018 оны 62 дугаар тогтоолын хэрэгжилтийг хангах, агаарын бохирдлыг бууруулах чиглэлээр нийслэлийн Засаг даргын Тамгын газраас холбогдох ажлуудыг хэрэгжүүлж байна.

Тухайлбал, энэ сараас Баянзүрх, Сонгинохайрхан, Чингэлтэй дүүргийн нутаг дэвсгэрт өглөөний 8:00-9:00 цаг, оройны 20:00-21:00 цагуудад дрон нисгэж, аж ахуйн нэгж, байгууллага, айл өрхүүдийн яндангаас гарах утааг хянах, агаарын бохирдлын нөхцөл байдлыг хэмжиж байна.

Хяналтын дрон нь нэг ээлжийн нислэгт 3-4 км радиуст хяналт хийх бүрэн боломжтой.

Цаашид хяналт судлах ажлыг өргөжүүлэн агаарын бохирдлыг бууруулах ажлуудтай уялдуулан хөгжүүлэх юм.

 
Дэлгэрэнгүй унших

Тод мэдээ

Нийслэлд хэрэгжүүлж буй бүтээн байгуулалтын төслүүдийн талаар хэлэлцэж, үүрэг чиглэл өглөө

Огноо:

,

Нийслэл Улаанбаатар хотод хэрэгжүүлж буй томоохон төслүүдийн явц, тулгамдсан асуудлыг хэлэлцэж, гарц шийдэл тодорхойлдог ээлжит шуурхай хуралдаан 2025 оны аравдугар сарын 30-ны өдөр боллоо.

НИТХ-ын 25/111 дүгээр тогтоолоор Улаанбаатар хотын хөгжлийн бодлого бүхий бүтээн байгуулалтын төслүүдийг эрэмбэлэн эхний ээлжинд 16 төслийг шуурхай хэрэгжүүлэхээр шийдвэрлэсэн. Эдгээр төсөл нь нийслэлийн Засаг дарга бөгөөд Улаанбаатар хотын захирагчийн үйл ажиллагааны хөтөлбөрт тусгагдан, дийлэнх төслийн ТЭЗҮ-ийг баталж, мөн зарим төслийн бүтээн байгуулалт эхэлсэн.

Тухайлбал, Хүннү хот төслийн цахилгаан эрчим хүч, дэд бүтцийн ажлууд өрнөж байна. “Хүннү” /Аэросити/ дэд станц нь тус хотын Засаг захиргааны бүсэд баригдах барилга байгууламж, бүтээн байгуулалтыг цахилгаан эрчим хүчээр хангахаар төлөвлөгдсөн бөгөөд 110 кВ-ын ЦДАШ, 2*40 МВА чадалтай 110/35/10 кВ-ын "Хүннү" дэд станц, дэд станцын удирдлагын байр,10 кВ-ын хаалттай 3 хуваарилах байгууламж / РП-1, РП-2, РП-3/, 10 кВ-ын цахилгаан дамжуулах кабель шугамын барилга угсралтын ажил 84 хувийн гүйцэтгэлтэй үргэлжилж байна.

Нийслэлийн замын хөгжлийн газар хариуцан ажиллаж буй “Олон түвшний уулзвар” төслийн хувьд, Монос, МИТС, Офицеруудын ордны тойрог, Хан-Уул дүүргийн 23-р хороо НЗДТГ-ын ард Наадамчдын замд явган хүний гүүрэн гарц, Баянзүрх дүүргийн 42-р хороо Нарт хотхоны зүүн далан дээр гүүрэн байгууламж гэсэн таван байршилд ажлын даалгавар шинэчлэн батлуулаад байна.

“Лаг шатаах үйлдвэр” төслийн ТЭЗҮ-ийг боловсруулж дууссан. Энэхүү төслийг төр, хувийн хэвшлийн түншлэлээр хэрэгжүүлэхээр төлөвлөж, энэ хүрээнд зах зээлийн судалгаа хийх, хувийн хэвшлийн түншлэгчийн хөрөнгө оруулалт татах, тандан судлах, хувийн хэвшлийн түншлэгчийг тодорхойлох зорилгоор “Түншлэлийн төслийн урьдчилсан үнэлгээ, бүрэн шинжилгээ хийх журам”-ын 2.2-т заасан мэдээлэл, тооцоо, шинжилгээ, судалгаа бүхий төслийн саналыг хүлээн авсан. Цаашид төр, хувийн хэвшлийн түншлэлийн тухай хууль, журмын дагуу хэлэлцээ хийхээр бэлтгэж байна.

Нийслэлийн Засаг даргын Эдийн засгийн хөгжил, дэд бүтцийн асуудал хариуцсан нэгдүгээр орлогч Т.Даваадалай “Засгийн газрын хуралдаанаар багш, эмч нарыг орон сууцанд хамруулах асуудлыг судлах ажлын хэсэг байгуулсан. Энэ хүрээнд нийслэлд хэрэгжүүлж буй орон сууцны төслүүдийг Засгийн газрын бодлого, шийдвэртэй уялдуулах талаар судалж ажиллах шаардлагатай”-г тодотгон, төслүүдийг хэрэгжүүлэхэд тулгамдаж буй асуудлыг хэлэлцэн холбогдох албаны хүмүүст тодорхой үүрэг чиглэл өглөө.
Дэлгэрэнгүй унших
сурталчилгаа
Өнөөдөр2025/10/31

Манба Дацан хийдийн Зурхайч, АУ-ы магистр Д.Сайнсайхан: Төрсөн өдрий...

Өнөөдөр2025/10/31

Ойрын хоногуудад ихэнх нутгаар өдөртөө дулаарна

Өнөөдөр2025/10/31

УИХ: Өнөөдөр хуралдах ажлын хэсгүүд

Тод мэдээ2025/10/31

Монос, Офицер, МИТС-ийн уулзваруудын загвар зураг батлагджээ

Тод мэдээ2025/10/31

Айл өрх, ААН-ийн яндангаас гарах утааг дрон ашиглан хянах туршилт хи...

Тод мэдээ2025/10/31

Нийслэлд хэрэгжүүлж буй бүтээн байгуулалтын төслүүдийн талаар хэлэлц...

Тод мэдээ2025/10/31

Тэтгэврийн асуудлаар хамтран ажиллах тухай хэлэлцээрийг соёрхон батл...

Тод мэдээ2025/10/31

“Монгол Улсыг 2026-2030 онд хөгжүүлэх таван жилийн үндсэн чиглэл б...

Тод мэдээ2025/10/31

Д.Тайван: СХД-ийн 129 дүгээр сургууль орчмын авто замын ажил ирэх са...

Тод мэдээ2025/10/31

Агаарын чанарыг сайжруулах чиглэлээр БНСУ-ын талтай хамтын ажиллагаа...

Тод индэр2025/10/31

А.Итгэлт: Намрын улиралд мал хулгайлах гэмт хэрэг идэвхиждэг

Тод мэдээ2025/10/31

“Залуучуудын хөдөлмөр эрхлэлтийн форум"-нд 200 гаруй төлөөлөгч оро...

Тод мэдээ2025/10/31

Д.Мөнхбаатар: 150 мкв-аас дээш хэмжээтэй байшин сууцтай өрхийн түлшн...

Тод мэдээ2025/10/30

“Машины оношилгоо дарж өгнө” гэж иргэдийг залилжээ

Өнөөдөр2025/10/30

Улаанбаатарт өдөртөө 2 хэм дулаан

Өнөөдөр2025/10/30

УИХ: Өнөөдөр чуулганы нэгдсэн хуралдаанаар...

Өнөөдөр2025/10/30

УИХ: Өнөөдөр хуралдах ажлын хэсгүүд

Тод мэдээ2025/10/30

Туулын хурдны замыг 2027 онд ашиглалтад оруулна

Тод мэдээ2025/10/30

Нийгмийн даатгалын сангаас 32,2 тэрбум төгрөг завшсан гэх хэргийг ша...

Тод мэдээ2025/10/30

Багш, эмч нарын орон сууцны хүртээмжийг нэмэгдүүлэх асуудлыг судлах ...

Тод мэдээ2025/10/30

БНКУ-ын Сайд нарын танхимтай байгуулсан Жолоодох эрхийн үнэмлэхийг х...

Тод мэдээ2025/10/30

П.Наранбаяр: Багш нарын үндсэн цалинг 2.5 сая төгрөгт хүргэхээр зорь...

Тод мэдээ2025/10/30

Улаанбаатар хотын нийтийн төв номын сан “Дэлгэцгүй долоо хоног” ...

Тод мэдээ2025/10/30

Хүнсний бүтээгдэхүүний аюулгүй байдлыг хангах тухай хууль зөрчсөн 24...

Тод мэдээ2025/10/30

Хориглосон бүсээс 130 гаруй адуу, мал гаргажээ

Өнөөдөр2025/10/30

Оюу толгойн зээлийн хүүг бууруулах хэлэлцээр өнөөдөр эхэлнэ

Тод мэдээ2025/10/30

Г.Занданшатар: Баялгийн хулгайтай хийх тэмцлийг бүх шатанд эрчимжүүл...

Тод мэдээ2025/10/29

“Хүнсний хувьсгал”-ын үр дүнд 53 үйлдвэр ашиглалтад орлоо

Тод мэдээ2025/10/29

Шадар сайд С.Амарсайхан Г.Занданшатарын Засгийн газраас гарахаар ший...

Тод мэдээ2025/10/29

"Дансаа бүү ашиглуул” аяныг эхлүүллээ

Санал болгох