Чөлөөт бүс
Хайртай шүү монгол МАЙКЛ минь
2022 оны 10-р сарын 14
... Түүний эзгүй яг 333 өдөр өнгөрчхөж. Өнөөдөр түүний Мөрөөдлийн тоглолт болоход хэдхэн цаг дутуу байна. Монгол орны амьдрал хүнд тэр цагт урлаг соёлоор үеийн залуусыг байлдан дагуулж, урьд өмнө нь байгаагүй барууны хэв маягийг тайзнаас үзүүлэх царайлаг залуу үнэндээ гэрлийн хурдаар од болсон юм. Гэхдээ тэр энэ үеийг ярьж онгирдоггүй.
Хэрвээ, хэрвээ ....өнөөдөр байсан бол даруу нь дийлээд бас л онгирохгүй л дээ, бас. Гэхдээ хаа ч явсан олныг дагуулж явдгаараа аль эртээ УБ паласед оччихсон, тайзны ард ёстой л бужигнуулж суугаа даа. Дотроо бол бас жоохон түгшсэн байх ч ил гаргахгүй болов уу. Шанаагаа тулж сэм сэм бодлогошрох ч амархан нууна. Зориод ирсэн бүхнийг найрсагаар тэврээд, чанга чанга инээгээд л. Гэсэн атлаа онгироо зангүй. Хуруу гар нь эвдрээгүй, зөөлхөн бас дандаа дулаахан. Хэзээ ч хар ажил хийж үзээгүйг нь дороо л илтгэнэ гээч. Ямар сайндаа л нэг удаа Барс захаар шуудай будаа авч, үүрснээ ярьж инээдэм болж билээ. Ер нь баяртай үедээ нэг их чанга инээдэг юм. Бас ямар нэгэн юманд дандаа л яарна. Одоо бодоход ирээд энэ буцах энэ хугацаанд амжуулах гэж л адгаж явж гэлтэй.
Бурхан ч даахгүй зовлонг үүрч
Ээжүүд минь юунд шанална вэ
Буян нүглийн аль нь ч таны дэргэд юу ч биш ээ
Буцах цагийн намрын шувууд намартаа эргэж ирнэ ээ.
Намайг гэсэн сэтгэл чинь хүүд чинь үнэтэй
Уйлж дуулах хорвоогийн жамыг бүгд дагадаг ч
Ухаарч ойлгоод хүү нь тантайгаа л байх сан даа ээж ээ... /Л.Байздагийн үг, ая. “Гэрэлт наран ээж”/
Урьд орхигдсон хайрын дурсамжийг сэдрээхэд
Үүргэвчээ үүрээд холын аянд гарахдаа
Үйрч унасан тамхиндаа харамсаад яах вэ
Харамсаад яах вэ хорвоо... /Л.Байзадагийн ая “Тавтай морил”/
Тийм ээ, тэр үүргэвчээ үүрээд урт холын аянд гарсан. Гэхдээ хийсэн бүтээлүүд нь хүмүүний энэ амьдралд эгшиглэсээр л байна.
ХАЙРТАЙ ШҮҮ МОНГОЛ МАЙКЛ МИНЬ
Чөлөөт бүс
Ариутгагч бодисыг сонгохдоо юу анхаарах вэ
Чөлөөт бүс
2100 он гэхэд манай гарагийн цаг агаар 3.1 хэмд хүрч дулаарна
НҮБ-аас боловсруулсан тайланд дурдсанаар 2100 он гэхэд цаг агаар 3.1 хэмд хүрч дулаарна гэжээ.
Мөн Азербайжан улсад зохион байгуулагдах COP29 чуулганд улс орнууд утааны шинэчилсэн стратегийн талаар хэлэлцэхээр бэлтгэж байгаа талаар дурдсан байна.
2015 онд улс орнууд уур амьсгалын аюултай нөлөөллөөс урьдчилан сэргийлэхийн тулд цаг агаарын 1.5 С (2.7 F) хэмд байлгахаар Парисын хэлэлцээрт гарын үсэг зурсан байдаг.
Ирээдүйд авах арга хэмжээ, өгсөн амлалтын дагуу агаарын хэмийг 2100 он гэхэд 2.6 хэмээс 2.8 хэм хүртэл өснө гэж тооцоолсон байдаг. Гэвч уур амьсгалын өөрчлөлттэй тэмцэх тухай улс орнуудын амлалтуудын хэрэгжилтийг дүгнэдэг Emissions Gap /Агаарын бохирдолтой тэмцэх/ тайланд дурдсанаар улс орнууд 2100 он гэхэд аж үйлдвэржилтийн өмнөх үеийнхээс 3.1 С (5.6 F) хэмд хүрч дулаарна гэж дүгнэжээ.
Энэ үзүүлэлт нь сүүлийн гурван жилийн үр дүнгээс харагдаж байгаа юм. Тухайлбал, дэлхийн хүлэмжийн хийн ялгаруулалт 2022-2023 оны хооронд 1.3 хувиар нэмэгдэж, 57.1 гигатонн нүүрсхүчлийн хийтэй тэнцэх хэмжээний шинэ дээд түвшинд хүрсэн гэж тайланд дурджээ.
Уур амьсгалын өнөөгийн бодлого нь дэлхийн дулаарлыг энэ зууны эцэс гэхэд цельсийн 3.1 хэмээс давахад хүргэнэ гэж НҮБ-ын пүрэв гарагт гаргасан тайланд дурдсан. Цельсийн 3.1 хэм гэдэг нь арав гаруй жилийн өмнөх хэмтэй харьцуулахад хоёр дахин нэмэгдсэн хэм юм.
НҮБ-ын Ерөнхий нарийн бичгийн дарга Антонио Гутерриш "Бид дэлхийн бөмбөрцгийн маш нарийн олсны эрмэг дээр явж байна", түүнчлэн "Өндөр хөгжилтэй улс орны удирдагчид агаарын бохирдлын зөрүүг арилгахгүй бол бид цаг уурын гаралтай гамшигт үзэгдэлтэй хэрхэн тэмцэх талаар толгойгоо гашилгахад хүрэх нь байна" гэж мэдэгдэв.
"Хэрэв бид 2030 он хүртэл, ялангуяа G20-ийн гишүүн орнуудын хувьд дэвшүүлсэн зорилтод хүрэхийн тулд дорвитой арга хэмжээ авахгүй бол 2030 он хүртэлх цаг уурын өнөөгийн зорилтдоо хүрэхийн тулд авч хэрэгжүүлж буй арга хэмжээний хувьд тийм ч их ахиц дэвшил гаргаагүй байна" гэж Шинжлэх ухааны ахлах редактор Энн Олхофф хэлсэн байна.
Тиймээс улс орнууд хүлэмжийн хийн ялгаруулалтыг бууруулах талаар илүү их анхаарал хандуулж, арга хэмжээ авах шаардлагатай тулгараад байна гэж ОБЕГ-аас мэдээллээ.
Чөлөөт бүс
Тээврийн хэрэгслийн дугуйг улирлын нөхцөлд тохируулан сольж хэвших шаардлагатай
ЦЕГ-ын Тээврийн цагдаагийн албанаас гаргасан зам, тээврийн осол зөрчлийн статистик мэдээллээс үзвэл улсын хэмжээнд жилд гарч байгаа нийт ослын 57 хувь нь намар, өвлийн улиралд гарч байна.
Хүний амь нас хохирсон осол зуны улиралд их бүртгэгдсэн байхад намар, өвлийн улиралд ослын улмаас гэмтэл, бэртэл авах нь их байгаа нь эдгээр улиралд замын гадаргуунд өөрчлөлт орж, халтиргаа гулгаанаас хамааралтай зам тээврийн осол нэмэгддэг болохыг илэрхийлж байна.
Автотээврийн хэрэгсэл өмчлөгч, эзэмшигч нарын анхааралд сонордуулахад өөрийн эзэмшиж буй тээврийн хэрэгслийн дугуйг улирлын нөхцөлд тохируулан сольж хэвших шаардлагатайг дээрх тоо баримтууд харуулж байна.
Монгол Улсын Иргэний хуульд Өмчлөгч нь бусдад гэм хор учруулах замаар өмчлөх эрхээ урвуулан ашиглахыг хориглох тухай заалт байдаг.
Иймд автотээврийн хэрэгсэл өмчлөгч, эзэмшигч та бүхэн иргэний үүргээ биелүүлж гарч болзошгүй аюул ослоос сэргийлж улирлын нөхцөлд тохируулан тээврийн хэрэгслийн дугуйгаа сольж авто замын хөдөлгөөнд оролцохыг уриалж байна.
Өвлийн дугуйг сонгохдоо бид дугуйн дээр тэмдэглэсэн ашиглалтын нөхцөлийн дараах тодорхойлолтыг анхаарах шаардлагатай.
Эх сурвалж: Автотээврийн Үндэсний Төв
-
Тод мэдээ2021/10/15
УИХ: Зээлийн хэлэлцээрийг соёрхон баталлаа
-
Тод зураг2019/10/11
Улаанбаатарт өдөртөө 2 хэм дулаан
-
Тод мэдээ2020/03/05
Шалган нэвтрүүлэх товчоодод эрүүл мэндийн хяналт, тандалтыг хүч нэмэгдүүлэн хийж...
-
Тод мэдээ2023/05/03
ЭЗБХ: Монгол Улсын хөгжлийн 2024 оны төлөвлөгөөний төслийг хэлэлцлээ