Тод индэр
Г.Сурмаа: Монголын хөдөө аж ахуйн өндөр технологийн анхны цогцолборыг Төв аймагт барьж байна

Н.Сүнжид
Төв аймгийн Засаг даргын орлогч Г.Сурмаатай ярилцлаа.
-Төв аймаг байгуулагдсаны түүхт 100 жилийн ойн босгон дээр тантай ярилцах гэж байна. Юун түрүүнд танд ойн баярын мэнд хүргэе.
-Баярлалаа. Баяр наадам бол бидний өв соёл, тусгаар тогтнолын бэлгэ тэмдэг шүү дээ. Тиймээс монголчууд баяр наадамд ихээхэн ач холбогдол өгдөг. Нутгийн зон олондоо Төв аймаг байгуулагдсаны түүхт 100 жилийн түүхэн ойн мэндийг хүргэе.
-Шинэ зуун жилийн эхлэл тоологдох энэ хугацаанд та бүхэн өмнөхөө цэгнэж ирээдүйгээ төлөвлөж байгаа болов уу. Тиймээс Төв аймгийн дараагийн зуун жилийн ирээдүйг та бүхэн хэрхэн харж байгаа бол?
-Өнгөрөгч зуун жилд бид хөдөө аж ахуйн салбарын сууриа бат нот тавьсан. Тэгвэл ирэх зуун жилд манай аймаг өмнөх суурьдаа тулгуурлаж мал аж ахуй, хөдөө аж ахуйн салбарын өндөр технологиор эцсийн бүтээгдэхүүний үйлдвэрийг хөгжүүлэхээр ажиллаж байна.
Өөрөөр хэлбэл, бид XXI зууны өндөр технологийг суурьшуулах эхлэлийг тавилаа. Үүнд ОХУ, БНСУ, ХБНГерман улсын түүхий эдийг дахин боловсруулж эцсийн бүтээгдэхүүн хийх үйлдвэр технологийг Монголд, тэр дундаа Төв аймагт бий болгох гэж байна.
Бидний зорьж байгаа энэхүү ажил Монгол Улсын Ерөнхийлөгчийн санаачилсан “Хүнсний хувьсгал”, Засгийн газрын дэвшүүлсэн “Шинэ сэргэлтийн бодлого”-той яв цав нийцэж байгаа гэдгээрээ онцлогтой. Эдгээр төслүүдийг хэрэгжүүлснээр хөдөөг хөгжүүлэх, орон нутагт ая тухтай амьдрах, ажлын байр олноор бий болгох зэрэг олон ач холбогдолтой юм.
Манай аймгийн давуу тал нь нэгдүгээрт, улсын нийслэл буюу хамгийн том зах зээлтэй ойр. Хоёрдугаарт, төмөр зам, автозам, агаарын тээвэр зэрэг бүхий л дэд бүтэц шийдэгдсэн гэдгээрээ давуу талтай. Түүнчлэн цаг уурын хувьд газар тариалан, мал аж ахуй эрхлэхэд таатай зэрэг онцлогууд бий. Энэ давуу талыг ашиглаж өнгөрсөн зуунд манай аймаг газар тариалан эрхлэлт, мал аж ахуйн үйлдвэрлэлээ хөгжүүлсэн. Улаанбаатар хотын найдвартай ар тал болж, хүн амаа эрүүл, аюулгүй хүнсээр, үйлдвэрүүдийг чанартай түүхий эдээр хангадаг том бааз болж төлөвшсөн л дөө. Энэ бол яах аргагүй манай аймгийн өнгөрсөн 100 жилийн хугацаанд бий болгосон брэнд. Мэдээж төрийн бодлогоор олон арван чадвартай боловсон хүчнийг бэлтгэж байсны хүчинд энэ том суурь хөрс бий болсон. Өнөөдрөөс аймгийн шинэ 100 жилийн түүх эхэлж байна. Энэ цаг үетэй давхцаад Засгийн газрын том бодлого Төв аймаг руу чиглэж, Шинэ нисэх буудлыг түшиглэсэн “Шинэ Зуунмод” хотыг байгуулахаар болсон. Ингээд шинэ хотод шаардагдах бүтээн байгуулалт өрнөж байна.
Энэ бол Төв аймагт ирэх 100 жилд зөвхөн газар тариалан, мал аж ахуйдаа түшиглэн дэлхийд тэргүүлсэн өндөр технологийн үйлдвэрлэл тогтвортой хөгжих эхлэл тавигдсан. Хэдхэн жилийн өмнө “Нийслэлтэй ойр учраас Төв аймаг хөгжих боломжгүй” гэдэг байсан. Одоо бол Төв аймгийг Засгийн газар, УИХ гээд шийдвэр гаргах түвшнийхэн ч, хөрөнгө оруулагчид ч, томоохон аж ахуйн нэгж байгууллагууд ч өөр нүдээр хардаг боллоо. Тэд өөрсдийн бий болгох боломжтой бүтээн байгуулалтыг ярьдаг, хамтран ажиллах санал тавьдаг хэмжээнд ирсэн байна.
Энэ бол аймгийн ирээдүй гэрэлтэй, гэгээтэй байгааг харуулж байгаа хэрэг. Аймгийн ирээдүйг 100 жилээс наана, өнгөрсөн 30 жил гэж ярьдаг шиг, ирээдүйн 30 жилээр төсөөлөхөд ч өөдрөг харагдаж байна. Ирэх 30 жилд Төв аймаг ямар концепцоор хөгжих вэ гэдэг нь “Алсын хараа-2050” Монгол Улсын урт хугацааны хөгжлийн бодлого, Шинэ сэргэлтийн бодлогод тод туссан. Аймгийн удирдлагууд Засгийн газар, УИХ-аас авч хэрэгжүүлж буй бодлогыг дэмжээд ажиллахад хэдхэн жилийн дараа Төв аймгийн ирээдүй илүү тод харагдана гэдэгт итгэлтэй байна.
-ОХУ-ын нэлээд нэр хүндтэй том компани болох “Сибагро”-той танай аймаг хамтарч ажиллахаар болсон гэж сонссон. Үүнд таны оролцоо, манлайлал их байсан гэж би сонссон юм л даа. Тиймээс танаар энэ талаар яриулмаар байна. Яг ямар чиглэлээр, яаж хамтарч ажиллахаар болов. Хэдэн төгрөгийн хөрөнгө оруулалт татав гэхчилэнгээр?
-Тийм ээ. Манай аймаг хөдөө аж ахуйг хөгжүүлэх стратегиа боловсруулсан. Энэхүү стратеги нь Ерөнхийлөгч У.Хүрэлсүхийн санаачилсан хүнсээ дотоодоосоо хангадаг улс байх зорилт, Монгол Улсын зорьж байгаа “Шинэ сэргэлтийн бодлого”-той уялдаж байгаа юм.
ОХУ-ын “Сибагро” бол салбартаа тэргүүлэгч компани юм. Энэхүү компанитай бид жилийн өмнө хамтран ажиллах санамж бичиг байгуулсан. “Сибагро” компани дээд зэргийн гахайн махыг дэлхийн 20 оронд нийлүүлж байна. Ингэхдээ гахайн үржүүлгээ өөрсдөө хийж, мах махан бүтээгдэхүүнээ өөрсдөө эцсийн бүтээгдэхүүн болгож нэмүү өртөг шингээж экспортолдог өндөр технологийн үйлдвэр явуулдаг компани юм.
Хамтын ажиллагааны хүрээнд манай аймагт 50 сая ам.долларын хөрөнгө оруулалт хийхээр гэрээ хийсэн. Энэ хүрээнд 400 хүний ажлын байр бий болно. Энд бидний зүгээс Төв аймгийн Баяндэлгэр суманд 50 га газрын асуудлыг шийдсэн. Одоо бүтээн байгуулалтын ажил эхэлж байна. Евро стандартын энэхүү үйлдвэр ирэх жилийн эцсээр ашиглалтад орно.
-Танай аймаг ногоон аймаг болох зорилт тавьсан. Уул уурхайд бус өөр салбарт тулгуурлаж хөгжих хөгжлийн гарц та бүхэнд байна уу?
-Засгийн газраас хэрэгжүүлж байгаа “Шинэ сэргэлтийн бодлого ” -д туссан “Ногоон хөгжил”-д тулгуурлаж “Ногоон Төв аймаг” бодлогыг бид хэрэгжүүлж байна. Энэ бодлогын хүрээнд манай аймаг уул уурхайгаас ангид байж нэн тэргүүнд газар тариалан, мал аж ахуйн салбараа хөгжүүлнэ. Эрчимжсэн аж ахуйн фермерийг байгуулах бодлого барьж байна. Учир нь мал аж ахуй бол өсч үрждэг салбар шүү дээ. Тиймээс энэ фермерийг өндөр технологид суурилж хөгжүүлэх боломж манайд бүрэн бий. Мөн газар тариалангийн салбарт технологи, техник тоног төхөөрөмжийн шинэчлэл хийж, евро стандартын өндөр технологийг нэвтрүүлсэнээр дээрх зорилтдоо хүрнэ.
Үүнээс гадна энэхүү өндөр технологийг ашиглаж дотоодын хэрэгцээгээ бүрэн хангахаас гадна экспортлогч аймаг болох том амбицыг бид дэвшүүлсэн. Энэхүү зорилтдоо хүрнэ гэдэгт бид итгэлтэй байгаа.
Манай аймаг Монгол Улсын нарийн ногооны хэрэгцээний 65 хувийг хангаж байна. Цаашид нарийн ногоог гүн боловсруулах үйлдвэрийг бий болгох бүрэн боломжтой юм. Тиймээс төмсийг гүн боловсруулж царцуул болгодог үйлдвэрийг аймагтаа байгуулахаар ажиллаж байна. Энд БНХАУ болон ОХУ-ын хөрөнгө оруулагчидтай хамтарч ажиллахаар яриа хэлэлцээрийг идэвхтэй өрнүүлж байгаа.
Энэ мэтээр манай аймаг газраа ухахгүйгээр мал аж ахуй, хөдөө аж ахуйд тулгуурлаж хөгжих бүрэн боломжтой. Жишээ нь, сүүн бүтээгдэхүүний үйлдвэрлэлийг бий болгож эцсийн бүтээгдэхүүн гаргах, мөн арьс ширээ ашиглах зэрэг мал аж ахуй, хөдөө аж ахуйн салбарыг “мөлжвөл” заавал газар ухаад байх шаардлагагүй юм.
-УИХ, Засгийн газрын шийдвэрээр танай аймагт Хөшигийн хөндийн нисэх онгоцны буудлыг тойрсон гурван хот байгуулах тогтоол гарсан…
-Тийм ээ. Энэ тогтоолуудын дагуу манай аймгийн ИТХ-ын шийдвэрээр 32 мянган га газрыг улсын тусгай хэрэгцээнд авсан. Тодруулбал, “Шинэ Зуунмод хот”, “Майдар сити”, “Хөшигийн хөндий тойрсон 100-150 мянган хүн амьдрах хотыг бий болгох шийдвэр гарсан. Энэ бол манай аймгийн хөгжлийн дараагийн гарц, эхлэл юм.
Үүнийг дагаад дэд бүтцийн маш том бүтээн байгуулалтууд эхлэх гэж байна. тухайлбал, Богдхан төмөр зам тавигдах гэж байна. Хотуудын газар доогуурх инженерийн шугам сүлжээ, дулаан, цахилгаан станцууд, барилга зэрэг олон салбар хөгжих ирээдүй байгаа юм.
Монгол Улс бол далайд гарцгүй орон. Монгол Улсын далайд гарах гарц, агаарын тээврийн боомт аймгийн нутаг дэвсгэрт шинээр ашиглалтад орсон нь аж ахуйн нэгжийн нүүдэл Төв аймгийг чиглэх, оршин суугчдын тоо нэмэгдэх, дагаад зах зээл хөгжих боломжийг нээж байна. Төв аймгаас иргэд шилжих нь багассан. Эсрэгээрээ нүүж ирдэг болсон.
Шинэ нисэх буудлыг даган хөгжиж буй “Шинэ Зуунмод” хотыг байгуулах ажил өнөөдөр эрчтэй явагдаж байна. Энд олон улсын нисэх онгоцны буудлыг түшиглэсэн тээвэр ложистикийн төв, өндөр зэрэглэлтэй зочид буудал, үйлдвэр технологийн парк шинээр бий болж, өндөр технологийн дэвшлийг ашигласан үйлдвэрүүдэд 20 мянган ажлын байр бий болгох юм. Эрчим хүч, дулааны дэд бүтэц, орон сууцны хорооллууд баригдаж дуусахаар инноваци, ноу-хау, шинэ технологи, хиймэл оюун ухааны чиглэлээр үйл ажиллагаа явуулдаг гадаад, дотоодын компаниуд суурьшиж, тэдний бүтээлийг иргэд, аж ахуйн нэгжүүд хэрэглэж, ашиглаж, зах зээл хөгжих нь тодорхой.
Ерөнхийдөө орон нутгаас нийслэлийг чиглэсэн их нүүдэл Зуунмод шинэ дагуул хот руу чиглэж, Төв аймаг Улаанбаатар хотын хүнсний бүтээгдэхүүний хэрэгцээний талаас дээш хувийг ханган нийлүүлэхийн зэрэгцээ хүн амын механик нүүдлийн ачааллыг ч хуваалцаад эхэлнэ гэж харж байна.
Эх сурвалж: Dnn.mn
Тод индэр
П.Батчимэг: Цахилгаан скүүтерийг 16-гаас дээш, цахилгаан дугуйг 18-аас дээш насныхан жолоодно гэж хуулийн төсөлд тусгасан
Улсын Их Хурлын даргын 76 дугаар захирамжаар Замын хөдөлгөөний аюулгүй байдлыг хангах зорилгоор цахилгаан дугуй, суррон, цахилгаан скүүтерийн хэрэглээг зохицуулах талаар санал, дүгнэлт гаргах, холбогдох хуулийн төсөл боловсруулах үүрэг бүхий ажлын хэсэг өнгөрсөн оны 09 дүгээр сард байгуулагдсан. Тус ажлын хэсгийн ахлагч, Улсын Их Хурлын гишүүн П.Батчимэгээс хуулийн төслийг боловсруулах явцын талаар тодрууллаа.
-Замын хөдөлгөөний аюулгүй байдлын тухай хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулж буй гол зорилго нь юу вэ?
-Хүн амын хэт төвлөрөл, хотжилт, авто замын түгжрэлээс үүдэлтэйгээр Нийслэл Улаанбаатар хотод нийтийн хэрэглээний цахилгаан скүүтер түрээсийн шинэ төрлийн үйлчилгээ бий болж, иргэдийн хэрэглээг өсгөж байна. Гэвч үүнийг дагаад цахилгаан дугуй /суррон/, цахилгаан скүүтерээс унаж бэртэх, явган зорчигч, автомашин, унадаг дугуй, мотоциклтэй мөргөлдөж зам тээврийн осол гэмтэлд өртөх, иргэдийн аюулгүй, тайван зорчих эрхэд нөлөөлөх, өөрийн болон бусдын амь нас, эрүүл мэнд, эд хөрөнгөнд хохирол учруулах явдал ихсэж байна.
Улаанбаатар хотод өдөрт дунджаар 700-800 мянган тээврийн хэрэгсэл авто замын хөдөлгөөнд оролцдог гэсэн статистик мэдээлэл бий. Үүний хажуугаар шинэ тутам гарч ирж буй цахилгаан тээврийн хэрэгслүүд ямар ч зохицуулалтгүйгээр замын хөдөлгөөнд оролцож байна. Иймд төрөөс иргэнийхээ амьд явах, эрүүл, аюулгүй орчинд амьдрах үндсэн эрхийг хангах, хүүхдийн ашиг сонирхлыг нэн тэргүүнд хамгаалах “хууль зүйн баталгааг” бий болгох үндсэн үүргийн хүрээнд зайлшгүй хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулах шаардлагатай байгаа юм.
-Уг хуулийн төслийг боловсруулахад бусад улсын туршлагыг судалсан уу?
-Манай ажлын хэсэг өнгөрсөн сард Бүгд Найрамдах Казахстан Улсад ажиллаж, туршлага судлаад ирсэн. Тус улсын байгаль цаг уурын онцлог, түгжрэл, цахилгаан тээврийн хэрэгслийн хэрэглээ зэрэг нь манай улстай төстэй юм билээ. Түүнчлэн цахилгаан скүүтер, цахилгаан дугуйг Замын хөдөлгөөний аюулгүй байдлын тухай хуульдаа 2023 оны 06 дугаар сард өөрчлөлт оруулж, баталсан гэдгээрээ онцлогтой. Тус хуулиар цахилгаан скүүтер, жижиг цахилгаан тээврийн хэрэгсэл хэмээн тодорхойлсон байдаг. Манай ажлын хэсэг хуулийг боловсруулж батлуулсан салбарын яам тамгын газар, энэ чиглэлд бизнес эрхэлдэг компаниудын төлөөлөлтэй уулзсан. Ингэхдээ Астана, Алматы гэх томоохон хотуудад ажилласан. Алматы хотын тухайд авто замын нэгдүгээр эгнээг цахилгаан дугуй, скүүтер, мопедын зам болгож, тусгайлсан гэрлэн дохиотой болгож өгсөн нь сайн шийдэл байсан.
Казахстан улс цахилгаан скүүтерийг 25 км/цагаас хэтрэхгүй, зөвхөн 1 хүн унахад зориулагдсан, суудалгүй, 2 эсвэл 3 дугуйт тээврийн хэрэгслийг хэлнэ гэж тодорхой дурдсан байна билээ. Харин бидний хувьд тус улсын туршлагыг үндэслээд асуудлыг цогцоор нь шийдэх гээд зорьж байна.
-Хуулийн төсөлд орж буй өөрчлөлтийн талаар танилцуулахгүй юу?
-Товчхондоо цахилгаан скүүтерийг 16-гаас дээш, цахилгаан дугуйг 18-аас дээш насны хүн жолоодно гэж тусгасан. Мөн эдгээр тээврийн хэрэгслийн ангиллыг шинээр тодорхойлж, тээврийн хэрэгслийн техникийн дээд хурд, тээврийн хэрэгсэл зорчихыг зөвшөөрсөн замыг хуульчилна. Цаашлаад цахилгаан скүүтер, цахилгаан дугуйн жолоочийн эрх, үүрэг, жолоочид хориглох зүйлсийг тусгана. Мөн нийтийн хэрэглээний цахилгаан дугуй, цахилгаан скүүтерийн үйлчилгээ үзүүлэгчийн эрх, үүрэг, тусгай зөвшөөрлийн нөхцөл, шаардлагыг шинээр тодорхойлох юм.
-Цахилгаан скүүтерийн үйлчилгээ эрхлэгчдийн хувьд хуулийн төслийг хэрхэн хүлээн авч байна вэ?
-Үйлчилгээ эрхлэгчдийн зүгээс аль болох л хууль шаардлагагүй. Бид стандартаа баталчихвал мөрдөөд байж чадна гэдэг байр суурийг илэрхийлсээр байдаг. Гэхдээ хуулиар зохицуулж, хариуцлагажуулж үүрэгжүүлэхээс өөр аргагүй. Хууль баталж байж л бид шаардлага тавьж, хариуцлага нэхнэ. Одоо скүүтер түрээсийн бизнес эрхлэгчидтэй төрийн байгууллагуудын харилцаа нь албан бичиг солилцох хэлбэрээр өрнөж байна. Албан бичиг өгсөн гээд хариуцлага шаардах хууль эрх зүйн үндэслэл үүсэхгүй учраас хэн ч мөрдөж дагахгүй. Хууль баталж байж л хяналт зохицуулалтыг албажуулна. Хүний амь насны асуудал шүү дээ. Тээврийн цагдаагийн албаныхан скүүтер унасан иргэн гэдэг зам дээр хутга бариад гүйж байгаа хүнээс ялгаагүй байна хэмээн тодорхойлж байна. Яг голыг нь олсон тодорхойлолт шиг санагдсан.
-Хуулийн төсөл ямар шатанд явж байна вэ?
-Замын хөдөлгөөний аюулгүй байдлын тухай хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулах тухай хуулийн төслийг боловсруулсантай холбогдуулан олон нийтийн хэлэлцүүлгийг зохион байгуулсан. Энэхүү хэлэлцүүлэгт иргэд, олон нийт, үйлчилгээ эрхлэгчид, холбогдох төрийн байгууллагуудын 100 гаруй хүн оролцож, санал бодлоо илэрхийллээ. Хэлэлцүүлгээс гарсан саналыг хуулийн төсөлд тусгасан. Манай ажлын хэсэг тус хуулийн төслийг өнгөрсөн оны 09 дүгээр сараас хойш боловсруулж, үндсэндээ Улсын Их Хурлын намрын чуулганы завсарлагааны хугацаанд төвлөрч ажилласан. Үүний дүнд хуулийн төслийг 2025 оны 03 дугаар сарын 23-нд Улсын Их Хурлын Тамгын газрын d.parliament.mn/ сайтад байршуулж, https://d.parliament.mn/tusul/c618cdf9-42ec-4c4d-875c-8c3e79b93795 олон нийтээс санал авч, /2025.04.15/-нд Засгийн газрын Хэрэг эрхлэх газарт санал авахаар хүргүүлсэн.
Засгийн газрын ирүүлсэн саналыг хуулийн төсөлд тусгаж эцэслэхээр бэлтгэж байна. Замын хөдөлгөөний аюулгүй байдлын тухай хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулах тухай хуулийн төслийг Улсын Их Хурлын энэ хаврын чуулганы хугацаанд өргөн барихаар бэлтгэж байна.
Тод индэр
Нэг удирдлагатай, нэг бодлоготой, нэг зарчимтай ажиллахыг Эрчим хүчний яамны удирдлагуудад Ерөнхий сайд Г.Занданшатар анхаарууллаа
-Төрийн өмчит дулааны цахилгаан станцуудад өндөржүүлсэн бэлэн байдал, гуравдугаар станцад онцгой дэглэм тогтоов-
Монгол Улсын Ерөнхий сайд Г.Занданшатар 2025 оны зургаадугаар сарын 19-ний өдөр Эрчим хүчний яаманд ажиллаж, удирдлагуудтай нь уулзаж, үүрэг даалгавар өглөө.
Ерөнхий сайд уулзалтын эхэнд Засгийн газрын өчигдрийн хуралдаанаар төрийн албаны чиг үүргийн давхцал, орон тоог нэмээд зогсохгүй хариуцлагыг эзэнгүйдүүлж байгаа талаар хэлэлцэж бүх яамдад бүтцийн давхардал, чиг үүргийн шинжилгээ хийж давхардсан орон тоог цомхотгох чиглэл өгсөн.
Мөн төрийн зарим үүргийг хувийн хэвшлээр гүйцэтгүүлж, төрийн оролцоог багасгах, цахимжуулалтыг тууштай нэвтрүүлж, иргэдэд үйлчилдэг төрийн алба бий болгохыг Засгийн газрын гишүүдэд үүрэг болгосон. Энэ хүрээнд эрчим хүчний салбарын өнөөгийн нөхцөл байдлын талаар танилцуулга мэдээлэл сонссон. Ингээд Засгийн газрын тогтоол гарч "Дулааны цахилгаан станц-3" ТӨХК-д 2025 оны зургадугаар сарын 02-ны өдөр осол гарсантай холбогдуулан компанийн үйл ажиллагааг хэвийн горимд шилжүүлэх, болзошгүй эрсдэлээс урьдчилан сэргийлэх зорилгоор тус компанийн үйл ажиллагааг Засгийн газрын шууд хяналтад авч, зургаан сарын хугацаатай онцгой дэглэм тогтоох шийдвэр гарсан гэдгийг танилцууллаа.
Тус тогтоолоор эрчим хүчний салбарыг өндөржүүлсэн бэлэн байдлын зэрэгт шилжүүлэх, дулааны цахилгаан станцуудын техник, тоног төхөөрөмж, тоноглол, системийн горимын хэвийн үйл ажиллагааг хангах, төлөвлөгөөт засварын ажлууд хуваарийн дагуу хийгдэж байгаа эсэхэд хяналт тавьж, цаашид үүсэж болзошгүй эрсдэлээс урьдчилан сэргийлэх, 2025-2026 оны өвөлжилтийн бэлтгэл ажлыг төлөвлөсөн хугацаанд хийж гүйцэтгэх арга хэмжээ авч хэрэгжүүлж ажиллахыг Эрчим хүчний сайд Б.Чойжилсүрэнд үүрэг болгосон байна.
“Эрчим хүчний үндэсний хороо, Үндэсний зөвлөл, яам, агентлагууд нэг удирдлагатай байх зайлшгүй шаардлагатай. Гуравдугаар станцын ослын нөхцөл байдал тогтоогдоогүй, шалгагдаж байгаа. Гэсэн ч салбарын удирдлагын тогтолцоо тодорхойгүй байдалд шилжсэнээр салбарт хариуцлага алдагдсан нь мэргэжлийн инженер, техникийн ажилчдын өдөр тутмын үйл ажиллагаанд хүндрэл учруулсан байх магадлалтай. Ашиг сонирхол, албан тушаалын зөрчилдөөн тус салбарт сүүлийн 20 жил бугшсан, үүнээс болж V цахилгаан станц зэрэг шинэ төслийн явц тасалдаж байгааг Ерөнхий сайд хэлээд нэг удирдлагатай, нэг бодлоготой, нэг зарчимтай ажиллахыг яамны удирдлагуудад анхаарууллаа.
"Дулааны цахилгаан станц-3"-т тогтоосон онцгой дэглэмийн хугацаанд Монгол Улсын Засгийн газарт эрх олгох тухай хуульд заасан арга хэмжээг авч хэрэгжүүлэх, компанийн үндсэн үйл ажиллагаа, удирдлага, зохион байгуулалтыг шууд хариуцан гүйцэтгэж, компанийг бүрэн төлөөлөх эрх бүхий Засгийн газрын онцгой бүрэн эрхт төлөөлөгч томилон ажиллуулна гэдгээ тэрбээр мэдэгдлээ.
Ашиг сонирхлын зөрчил, авлигаас ангид байж, улс орны эрх ашиг, үндэсний аюулгүй байдал, эрчим хүчний найдвартай хангамжийг бүрдүүлэхийн төлөө онцгой анхаарч ажиллах ёстой. Тийм ч учраас тус яаманд өнөөдөр ажиллаж, Засгийн газрын шийдвэрийг танилцуулж байгаагаа Ерөнхий сайд онцлов.
Монгол Улсын Засгийн газрын 2024-2028 оны үйл ажиллагааны хөтөлбөрт улсын эдийн засаг, нийгмийн хөгжлийн төслүүдийг хэрэгжүүлэхээр ажиллаж байна. Үүнд эрчим хүчний салбарт Тавантолгойн цахилгаан станц, ДЦС-3-ын өргөтгөл шинэчлэлийн төсөл, ДЦС-5, Бөөрөлжүүтийн хоёрдахь шатны цахилгаан станцын төсөл, Тосонцэнгэл, Сүхбаатар, Даланзадгадын дулааны цахилгаан станц болон сэргээгдэх эрчим хүчний төслүүд бий. Эдгээрийг ажил хэрэг болгоход онцгой анхаарч ажиллахаа Ерөнхий сайд Г.Занданшатар илэрхийллээ.
Тод индэр
Л.Гантөмөр: МАН шүүмжлэл сонсож мэддэггүй юм байна
Хэн нэгэн шүүмжилэхээр их адгадаг болсон. Ийм адгуу хүмүүстэй хамтарна гэдэг хэцүү. Шүүмжлэхгүйгээр Монголын төр явахгүй. Төрийн чих онгорхой байх ёстой. Ард түмнээ сонсдог байх ёстой. Тэр ард түмний дуу хоолой нь УИХ-ын гишүүд. МАН Бага хурлаараа гурван шалтгаанаар Ардчилсан намтай хамтрахгүй гэж ярьсан тухай би сонссон.
Түиймээс МАН-ынэнд тэндэх хулгай, луйврыг Хяналт, үнэлгээний Үндэсний хороо илрүүлээд байх юм байна.
Тиймээс энэ гурван үндэслэлээр АН-аас салах нь зүйтэй гэж гишүүд нь ярьсан байна лээ. Өөрөөр хэлбэл, МАН хяналтгүй засаглахыг хүсээд байгаа хэрэг” хэмээв.
-
Тод зураг2019/11/01
ЕБС-ийн 43 мянган сурах бичгийг хуурамчаар мэдүүлэн, хилээр нэвтрүүлэхийг завдав...
-
Тод мэдээ2020/10/30
Нийслэлийн 381 жилийн ойд зориулсан барилдаанд улс, аймгийн цолтой 256 бөх зодог...
-
Тод мэдээ2023/08/09
УБЦТС: Өнөөдөр цахилгаан шугам тоноглолд засвар үйлчилгээ хийх хуваарь
-
Тод мэдээ2024/12/12
Өвөлжилтийн нөхцөл байдалтай танилцаж, мэргэжил, аргазүйн зөвлөгөө өгч байна