Тод мэдээ
МЭДЭГДЭЛ: Гүнт, Найрамдал зуслан чиглэлд зөвшөөрөлгүй газар оршуулсан шарилыг нүүлгэн шилжүүлнэ
МЭДЭГДЭЛ: Гүнт, Найрамдлын зуслан чиглэлд зөвшөөрөлгүй газар оршуулсан шарилыг нүүлгэн шилжүүлнэ
Монгол Улсын Улсын Их хурлын 2013 оны 23 дугаар тогтоолоор батлагдсан “Улаанбаатар хотын 2020 он хүртэл хөгжүүлэх ерөнхий төлөвлөгөөний тодотгол, 2030 он хүртлэх хөгжлийн чиг хандлагын баримт бичиг”-н хэрэгжилтийг хангах, иргэдийн эрүүл, аюулгүй орчинд амьдрах нөхцлийг бүрдүүлэх, Нийслэлийн Иргэдийн Төлөөлөгчдийн Хурлын Тэргүүлэгчдийн 2014 оны “Нийслэлийн нутаг дэвсгэрт оршуулгын үйл ажиллагаа зохион байгуулах журам” батлах тухай 86 дугаар тогтоолын хэрэгжилтийг хангах хүрээнд Улаанбаатар хотын Захирагчийн ажлын албанаас суурьшлын болон ногоон бүсэд зөвшөөрөлгүй оршуулсан шарилыг нүүлгэн шилжүүлэх болсоныг мэдэгдэж байна.
Иймд дор дурьдсан байршилд талийгаач нь байгаа иргэн 2020 оны 8 дугаар сарын 1-ний өдрийн дотор Баянзүрх дүүрэг, Дүнжингарав худалдааны төвд байрлах Нийслэлийн үйлчилгээний нэгдсэн төвийн Улаанбаатар хотын захирагчийн ажлын албаны таниулах хэсгээс дэлгэрэнгүй мэдээллийг авч, хамтран ажиллахыг хүсье.
ЛАВЛАХ УТАС: 88038006
– Чингэлтэй дүүрэг, 19-р хороо-Зуслангийн зам (Гүнт)
– Сонгинохайрхан дүүрэг, 2-р хороо (Наран-Найрамдал)
– Сонгинохайрхан дүүрэг, 21-р хорооны нутаг дэвсгэр Их булаг (Шүлэг уулын эрэг)
Талийгаачийн шарилыг нүүлгэн шилжүүлэхэд ар гэрийн санал, хүсэлтийг харгалзах ба мэдэгдэлд заасан хугацаанд ар гэр нь холбоо тогтоогоогүй тохиолдолд холбогдох зан үйлийг гүйцэтгэн чандарлаж, чандарыг Самбалхүндэв (70 давхар)-н оршуулгын газарт байрлах нийтийн суварганд залах болно.
ГҮНТ, НАРАНГИЙН ЭНГЭРТ БАЙРЛАХ ШАРИЛ
№ |
Овог нэр |
Төрсөн |
Нас барсан |
Байршил |
Гүнтэд байрлах шарил |
||||
|
Ц.Гомбо |
1928 |
1995 |
Баруун урд |
|
М.Баяртогтох |
1928 |
1994 |
Баруун урд |
|
Б.Долгор |
1910 |
1995 |
Баруун урд |
|
Д.Сайннэр |
1929 |
1998 |
Баруун урд |
|
Б.Алтангэрэл |
1915 |
1994 |
Баруун дээр |
|
Д.Дамдинсүрэн |
1930 |
2002 |
Баруун дээр |
|
Монголч бичигтэй шарил |
- |
- |
Баруун дунд |
|
Д.Түвдэндорж |
1927 |
1995 |
Баруун дунд |
|
Хөшөө нь унаман шарил |
- |
- |
Баруун дунд |
|
М.Сосорбарам |
1912 |
2000 |
Баруун дээр |
|
М.Сангаа |
1925 |
1997 |
Баруун дээр |
|
Ө.Ханд |
1930 |
2000 |
Баруун дээр |
|
Ц.Цэрэндэгэд |
1924 |
2000 |
Баруун дээр |
|
Ж.Бямбадорж |
1939 |
1999 |
Баруун дээр |
|
Ю.Лхамжав |
1943 |
1994 |
Баруун дунд |
|
Л.Цэрэндулам |
1925 |
1998 |
Баруун дунд |
|
Л.Дорж |
1934 |
1994 |
Баруун дунд |
|
П.Нина |
1938 |
2004 |
Баруун доор |
|
О.Бямбацогт |
- |
- |
Баруун доор |
|
Б.Гамбаа |
1918 |
1994 |
Баруун доор |
|
Хөшөөгүй шарил |
- |
- |
Баруун доор |
|
Хөшөөтэй маанийн үсэгтэй |
- |
- |
Баруун доор |
|
Хөшөөгүй шарил |
- |
- |
Баруун доор |
|
Ж.Долгор |
1923 |
2005 |
Баруун дунд |
|
Хөшөөгүй шарил |
- |
- |
Баруун урд |
|
Гомбо-Очир |
- |
- |
Дунд урд |
|
Хөшөөгүй шарил |
- |
- |
Дунд урд |
|
Ч.Шарав |
1906 |
1972 |
Дунд доор |
|
Хөшөөгүй шарил |
- |
- |
Дунд доор |
|
Төмөр хөшөөтэй |
- |
- |
Дунд доор |
|
Төмөр хөшөөтэй нэргүй |
- |
- |
Дунд доор |
|
Төмөр хөшөөтэй нэргүй |
- |
- |
Дунд доор |
|
Л.Бүтэмж |
1874 |
1958 |
Дунд доор |
|
Чулуутай нэргүй |
- |
- |
Дунд доор |
|
Я.Пунсалдулам |
1938 |
1998 |
Дунд доор |
|
Хөшөөгүй булш |
- |
- |
Дунд доор |
|
Хөшөөгүй булш |
- |
- |
Дунд доор |
|
Т.Долгор |
1885 |
1973 |
Дунд доор |
|
Давхан маанийн үсэгтэй |
- |
- |
Дунд доор |
|
Хөшөөтэй шарил |
- |
- |
Зүүн урд |
|
Жигжид |
1934 |
1952 |
Зуун урд |
|
Төмөр хашаатай шарил |
- |
- |
Зуун урд |
|
Нэр арилсан булш |
- |
- |
Зүүн дунд |
|
Төмөр оройтой булш |
- |
- |
Зүүн доор |
|
Д.Чойжилжав |
1896 |
1961 |
Зүүн дунд |
|
Хөшөөгүй шарил |
- |
- |
Зүүн доор |
|
Д.Доржсүрэн |
1918 |
1995 |
Зүүн доор |
|
Ч.Дарамжав |
- |
- |
Зүүн доор |
|
Бетонтой хөшөө унасан |
- |
- |
Зүүн доор |
|
Хөшөө угасан шарил |
- |
- |
Зүүн доор |
|
Хөшөөгүй цөмөрсөн |
- |
- |
Зүүн доор |
Нарангийн энгэрээс Найрамдал орох замд байрлах шарил |
||||
|
С.Нямбат |
1959 |
2015 |
Зүүн урд |
|
Маанийн 6 үсэгтэй хөшөө ил тавьсан |
|
|
Зүүн урд |
|
Х.Олзвой |
1911 |
2008 |
Зүүн дээд |
|
Дхөшөө унасан шарил |
- |
- |
Зүүн дээд |
|
Р.С |
1935 |
2011 |
Зүүн дээд |
|
Н.Б |
- |
2004 |
Зүүн дээд |
|
Д.Лхагвасүрэн |
1955 |
2002 |
Зүүн доод |
|
Ж.Нанжидсүрэн |
1977 |
2006 |
Зүүн дунд |
|
Ц.Чимэдцэрэн |
1960 |
2007 |
Зүүн доор |
|
Г.Дашдондог |
1959 |
2011 |
Зүүн дунд |
|
Нэргүй хөшөөтэй болш |
1933 |
2006 |
Зүүн дээд |
|
Д.Батчулууг |
1941 |
2010 |
Зүүн дээр |
|
Д.Нацагдорж |
1931 |
2011 |
Зүүн дээр |
|
З.Мөнхнасан |
1921 |
2010 |
Дунд дээр |
|
Нэргүй хөшөө |
1950 |
2012 |
Дунд дээр |
|
С.Гончиг |
1922 |
2007 |
Баруун дээр |
|
А.Баярхүү |
2001 |
2012 |
Баруун дээр |
|
Б.Раднаа |
1942 |
2007 |
Баруун дээр |
|
Б.Оюунтуяа |
- |
- |
Баруун дээр |
|
Жижиг хөшөөтэй шарил |
- |
- |
Дунд дээр |
|
Б.Дүгэр |
1944 |
2002 |
Дунд |
|
Б.Пүрэвжал |
1921 |
2003 |
Дунд |
|
Я.Цэрэндолгор |
1931 |
2006 |
Дунд |
|
Б.Довчин |
1931 |
2006 |
Дунд |
|
П.Сүрэн |
1938 |
2007 |
Дунд |
|
Л.Бямбаа |
1953 |
2013 |
Дунд |
|
С.Дэлгэрсайхан |
1962 |
2007 |
Дунд |
|
Нэргүй жижиг хөшөөтэй |
1934 |
2008 |
Дунд |
|
Ж.Хорлоо |
1931 |
2007 |
Дунд доор |
|
Л.Мөнхжаргал |
1959 |
2007 |
Дунд доор |
|
Б.Бат-Очир |
1927 |
2005 |
Ил доор |
|
Б.Мэндээ |
1950 |
2003 |
Ил доор |
|
Д.М |
1942 |
2011 |
Баруун доор |
|
М.Бямбадорж |
1962 |
2004 |
Баруун доор |
УЛААНБААТАР ХОТЫН ЗАХИРАГЧИЙН АЖЛЫН АЛБА
Тод мэдээ
Л.Оюун-Эрдэнэ: Монгол Улсын хөгжлийн стратегийг тодорхойлохдоо энэ гурван шилжилтэд анхаарах шаардлагатай
Монгол Улсын Засгийн газраас 2024 оныг “Бүсчилсэн хөгжлийн жил” болгон зарлаж, үйл ажиллагааны хөтөлбөртөө бүсчилсэн хөгжлийн бодлогыг тусгасан. Түүнчлэн УИХ-ын сонгуулийг энэ онд анх удаа томсгосон тойргоор буюу бүсчилсэн хэлбэрээр зохион байгуулсан. Энэ дагуу Улаанбаатар, баруун, хангайн, хойд, төвийн, говийн, зүүн гэсэн долоон бүсийн хөгжлийн бодлогыг тодорхойлох зорилготой “Бүсчилсэн хөгжлийн үндэсний чуулган”-ыг өнөөдөр зохион байгуулав. “Шинэ стандарт” сэдэвт тус чуулганд УИХ, Засгийн газрын гишүүд, аймаг, нийслэлийн удирдлагууд, төр, хувийн хэвшил, бизнесийн салбарынхан, эрдэмтэн, судлаачид оролцож нэгдсэн болон салбар хуралдаан, бүс бүрийн онцлогийг харуулсан үзэсгэлэн зохион байгууллаа.
Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ тус чуулганыг нээж “Бүсчилсэн хөгжлийн реформ” илтгэл танилцуулав. “Шинэ сэргэлтийн бодлого”-ыг хэрэгжүүлэх болсон шалтгаан болон хүрсэн үр дүн, цаашдын зорилтот түвшинг тэрбээр тодотгов. Бүсчилсэн хөгжлийг аймаг, нийслэлийн хэмжээнд эрчимжүүлэх, эдийн засгийн өсөлтийг тэлэх, аймгууд тус тусдаа биш, бүсээс сонгогдсон парламентын гишүүд, иргэдийн оролцоотойгоор бүс, бүсийн онцлогт тохирсон хөгжлийн бодлогоо нийлж тодорхойлох, зөвхөн төр бүхнийг хийх биш хувийн хэвшил, иргэдийн оролцоог хангах, татварын орчноор дэмжлэг үзүүлэх, төвлөрлийг сааруулахаар Засгийн газраас бодлого гарган ажиллаж байна. Энэ хүрээнд 14 мега төслийг боловсруулсан. Эдгээр төсөл бүх бүс нутагт хэрэгжинэ гэдгийг Ерөнхий сайд онцлоод төсөл тус бүрийн давуу талыг танилцуулав.
2021 онд манай улсын ДНБ-ий хэмжээ 43.6 их наяд төгрөг байсан бол “Шинэ сэргэлтийн бодлого”-ын үр дүнд 2023 онд 70.4 их наяд төгрөг болж өссөн. Энэ онд 79.2 их наяд төгрөгт хүрнэ гэсэн хүлээлттэй байна. Засгийн газрын ирэх дөрвөн жилийн хөтөлбөрт туссан хөгжлийн 14 мега төслийг амжилттай хэрэгжүүлснээр 2028 онд 132.3 их наяд төгрөгт хүрэх тооцоолол хийсэн гэлээ.
Цаашид Монгол Улсын хөгжлийн дараагийн стратегийг тодорхойлохдоо дараах гурван шилжилтийг хийхэд онцгой анхаарах шаардлагатай. Нэгдүгээрт, хурдтай хөгжиж байгаа технологийн үед AI хиймэл оюун ухаан, өндөр технологийн шилжилт бүс нутгийн хэмжээнд хэрхэн нөлөө үзүүлэхийг хөгжлийн стратегидээ илүү анхаарах, хоёрдугаарт, уул уурхайн салбар дээр эдийн засаг нь тогтдог Монгол Улстай адил эдийн засгийн бүтэцтэй улс орнуудад ногоон хөгжлийн шилжилт хэрхэн өрнөх вэ гэдэг дээр стратегиа тодорхойлбол илүү чухал. Гуравдугаарт, хүний нөөцийн шилжилт ямар байх вэ гэдэгт анхаарал хандуулах шаардлагатай байгааг Ерөнхий сайд хэлээд “Шилжилтийн үеийн шинэ эдийн засаг” хэмээн дээрх гурван шилжилтийг тодорхойллоо. Тиймээс эдгээр шилжилтээр бүсчилсэн хөгжлийн бодлогыг тодорхойлох шинэ хэрэгцээ, шаардлага үүсэж байгаа учир үүнийг хэрэгжүүлж чадвал хөгжлийг хөөж биш угтаж гүйцэх болно гэв.
Мөн тэрбээр “Засгийн газраас боловсруулсан Монгол Улсын 2025 оны төсөв бол Бүсчилсэн хөгжлийн үзэл баримтлалын дагуу боловсруулсан, бүсчилсэн хөгжлийн реформыг хэрэгжүүлэх эхний төсөв. Монгол Улс өмнө нь жилд дунджаар төсвийн хөрөнгө оруулалтаар 450-500 орчим шинэ төсөл эхлүүлдэг, нийтдээ 1,062 орчим төсөлд хөрөнгө хуваарилдаг байсан. Харин 2025 оны төсвийн төсөлд 640 төсөл, үүнээс дэд бүтцийн 38 шинэ төсөл санхүүжүүлэхээр Засгийн газар тусгасан. Ингэснээрээ төсвийг тэгшитгэн хуваадаг тогтсон хандлагаас зориг гаргаж салах болно” гэлээ.
Энэ удаагийн “Бүсчилсэн хөгжлийн үндэсний чуулган”-аас бүсийн засаглал, эрх зүйн орчин, эдийн засаг, татварын орчин, хүн ам, нийгмийн хөгжлийн бодлого, дэд бүтэц, бүс ба шилжилт (AI хиймэл оюун ухааны шилжилт, ногоон шилжилт, хүний нөөцийн шилжилт) гэсэн асуудлуудад төвлөрч үр дүн гарна гэдэгт итгэж буйгаа Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ илэрхийлэв.
Тод мэдээ
Таван шалгуур үзүүлэлтээр нийслэлд тээврийн хэрэгслийн сери дугаар олгоно
Улаанбаатар хотын түгжрэлийг бууруулах зорилгоор НИТХ-аас энэ оны хоёрдугаар сарын 8-нд нийслэл хотод олгох тээврийн хэрэгслийн улсын бүртгэлийн дугаарын дээд хязгаарыг 730 мянга байх тогтоолыг баталсан. Үүнтэй холбоотойгоор арваннэгдүгээр сарын 8-наас импортоор орж ирэх автомашинд хотын дугаар шинээр олгохгүй байх тогтоолыг хэрэгжүүлж эхлэхээр болсон юм. Гэсэн хэдий ч уг баталсан дээд хязгаарт багтаан таван шалгуур үзүүлэлтээр нийслэл хотод тээврийн хэрэгслийн улсын бүртгэлийн дугаарыг олгохоор болсон юм. Энэ талаар "Замын хөдөлгөөний удирдлагын төв" ОНӨТҮГ-ын Хөдөлгөөн зохицуулалт, хяналтын хэлтсийн дарга Н.Намуугаас тодрууллаа.
Тэрбээр “Улаанбаатар хотод 785 мянган тээврийн хэрэгсэл бүртгэлтэй байдаг бөгөөд өнөөдрийн байдлаар 400-450 мянган автомашин замын хөдөлгөөнд идэвхтэй оролцож байна. Өөрөөр хэлбэл, оргил цагийн үед Улаанбаатар хотын тээврийн хэрэгслийн дундаж хурд 7-13 км/цаг байгаа юм. Харин нийслэл 250 мянгаас доош тооны тээврийн хэрэгсэлтэй байж 25 км/цагаас дээш хурдтай явах боломжтой болж буй. Энэ хүрээнд Улаанбаатар хотод бүртгэлтэй 785 мянган тээврийн хэрэгслээс хасалт хийн 730 мянга болсон тохиолдолд таван шалгуур үзүүлэлтийг баримтлан улсын бүртгэлийн дугаарыг олгоно” гэв.
Тодруулбал, нийслэл хотод тээврийн хэрэгслийн улсын бүртгэлийн дугаар олгоход дараах таван шалгуур үзүүлэлтийг баримтлан, бүртгэнэ.
- Тээврийн хэрэгслийн өмчлөгч, эзэмшигч нь нийслэлийн оршин суугч иргэн, нийслэлд бүртгэлтэй хуулийн этгээд байх;
- Өмчлөгч, эзэмшигч нь Авто замын тухай хуульд заасан төлбөр, Зөрчлийн тухай хуулийн 14 дүгээр бүлгийн 14.7 дугаар зүйл дэх зөрчил болон төлбөрөө барагдуулсан байх. Жолоочийн даатгалын тухай хуульд заасны дагуу даатгуулсан байх;
- Тээврийн хэрэгслийн хөдөлгүүрийн экологийн ангилал нь “евро-4” эсвэл түүнтэй дүйцэхүйц буюу түүнээс дээш байх;
- Сүүлийн 10 жилийн дотор үйлдвэрлэгдсэн тээврийн хэрэгсэл байх;
- Экспортын өмнөх техникийн хяналтын үзлэгт орсон байх зэрэг шалгуурыг тавьж буй.
Тээврийн хэрэгслийн улсын бүртгэлийн дугаар олгох дэс дарааллыг дараах шалгуур үзүүлэлтээр цахимаар тогтооно. Тодруулбал,
- Дээрх шалгуур үзүүлэлтийг хангасан тохиолдолд дэс дарааллын эхэнд байх;
- Хүсэлт гаргасан цаг хугацааны дарааллаар;
- Цахилгаан, устөрөгчийн болон эдгээрийн хосолсон тээврийн хэрэгслийг бензин болон дизель хөдөлгүүртэй тээврийн хэрэгслийн өмнө нь байх;
- Тээврийн хэрэгслийн үйлдвэрлэгдсэн огноогоор нь буюу үйлдвэрлэгдээд удаагүй тээврийн хэрэгсэл өмнө нь байх;
- Монгол Улсын Замын хөдөлгөөний аюулгүй байдлын тухай хуульд нийцээгүй буюу баруун гар талдаа жолооны хүрдтэй тээврийн хэрэгслийн өмнө зүүн гар талдаа жолооны хүрдтэй байх зэрэг шалгуур үзүүлэлтийг харгалзан үзнэ.
Түүнчлэн нийтийн тээврийн үйлчилгээг дэмжих зорилгоор нийслэл хотын гол гудамж замын хөдөлгөөн, түгжрэлд бага нөлөө үзүүлдэг тээврийн хэрэгсэлд дээрх шалгуур үзүүлэлт хамаарахгүйгээр улсын бүртгэлийн дугаарыг хэвийн олгоно. Тодруулбал,
- Мотоцикл
- Механизм
- Зүтгүүр
- Чиргүүл
- Цистерн
- Тусгай зориулалтын автомашин
- Автобус зэрэг тээврийн хэрэгсэлд улсын бүртгэлийн дугаарыг хэвийн олгоно.
Ташрамд, автотээврийн хэрэгслийн улсын дугаар олгох журмын дагуу гурван жил болон түүнээс дээш хугацаанд техникийн хяналтын үзлэгт хамрагдаагүй 57 мянга гаруй тээврийн хэрэгслийг бүртгэлээс хассан ба эдгээрийн дугаарыг шалгуур үзүүлэлт хангасан автотээврийн хэрэгсэлд шилжүүлэн өгөх боломжтой. Мөн Автотээврийн үндэсний төвөөс ирүүлсэн мэдээгээр нийслэл хотод техникийн хяналтын үзлэг, оношилгоонд орох хугацаа хэтэрсэн Улаанбаатар хотын бүртгэлийн дугаартай 81,961 тээврийн хэрэгсэл байгаа аж.
НЗДТГ-ЫН ХЭВЛЭЛ МЭДЭЭЛЭЛ, ОЛОН НИЙТТЭЙ ХАРИЛЦАХ ХЭЛТЭС
Тод мэдээ
"Рутан" ХХК-ийн гаргасан зөрчлийг арилгуулна
Дэлхийн банкны хөнгөлөлттэй зээлээр дулааны 2А магистраль, 2ф350 мм-ийн голчтой 0,95 хос.км шугамыг 2ф500 мм-ийн голчтой болгон өргөтгөн шинэчлэх ажлыг өнгөрсөн 7 дугаар сард эхлүүлсэн. Дээрх ажлыг гүйцэтгэгчээр "Рутан" ХХК ажиллаж байна. Дулааны шугамын ажлыг Улсын драмын театрын урд талбайгаас Монгол Улсын боловсролын их сургуулийн баруун талын зам хүртэл 950 метр талбайд хийнэ.
Өнөөдрийн байдлаар дулааны шугамын ажил Улсын драмын театраас “Сонгдо” эмнэлгийн баруун тал хүртэл, ХХБ-ны зүүн хойноос Боловсролын их сургуулийн баруун тал хүртэл хийгдээд байна.
Үлдсэн хэсэг болох “Сонгдо” эмнэлгийн баруун талаас ХХБ-ны зүүн хойд Энхтайваны өргөн чөлөөний авто зам хүртэлх хэсэг шугамын ажил хийгдэж амжаагүй тул Улаанбаатар хотын Захирагчийн ажлын албанаас энэ жил нэмж авто зам, явган зам сэтлэх зөвшөөрөл өгөхгүй байхаар шийдвэр гаргасан юм.
Гэвч "Рутан" ХХК нь 2024 оны 10 дугаар сарын 19-ний өдөр Зоригийн гудамжны авто зам, ХХБ-ны зүүн талын авто замыг зөвшөөрөлгүй сэтлэн дулааны шугамын ажил гүйцэтгэснээс үүдэн авто замд эвдрэл үүсэж, зорчих хөдөлгөөнд саад учраад байна.
Үүссэн асуудалтай холбогдуулан цагдаагийн байгууллагаас “Рутан” ХХК-д зөрчлийн тухай хуулиар арга хэмжээ авч, гаргасан зөрчлийг арилгуулна.
НЗДТГ-ЫН ХЭВЛЭЛ МЭДЭЭЛЭЛ, ОЛОН НИЙТТЭЙ ХАРИЛЦАХ ХЭЛТЭС